گفته می‌شود به‌تازگی نسخه‌ای تحریف شده از قرآن به نام«الفرقان الحق»(The True Furqan) در کویت توزیع شده که قرآن قرن بیست‌ویکم خوانده شده است.

کتاب فرقان‌الحق به شخصی به نام الصفی الهام (!) منسوب شده است و توسط فردی به نام المهدی به انگلیسی ترجمه شده است.

این کتاب توسط اعراب مسیحی مقیم آمریکا منتشر شده‌است و در هر صفحه متن عربی و ترجمه انگلیسی آن در مقابل هم قرار دارند.

این کتاب که توسط دو شرکت انتشاراتی آمریکایی به نام Omega ???? و wine press چاپ شده شامل ?? سوره از جمله سوره‌هایی به نام الفاتحه، الجنه و الانجیل است و بسیاری از عقاید اسلامی در آن مردود شمرده شده‌اند یا وارونه جلوه داده شده‌اند.

این به اصطلاح قرآن ??? صفحه‌ای که به زبان‌های انگلیسی و عربی چاپ و منتشر شده‌است در مدارس خصوصی کویت در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است.

در این کتاب به جای بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم در ابتدای هر سوره بسم‌الله آمده که در برگیرنده عقاید مسیحیان در مورد تثلیث است.

در مقدمه این کتاب چنین آمده است: «تقدیم به ملت عرب و همه مسلمانان جهان. در عمق وجود هر انسانی اشتیاق فراوانی برای رسیدن به ایمان حقیقی، آرامش درونی، آزادی معنوی و زندگی ابدی وجود دارد. این متن (کتاب فرقان‌الحق) می‌تواند به اشتیاق سمت‌وسو ببخشد.

در برخی نظرات ارائه‌شده درباره این قرآن چنین می‌خوانیم:

ـ در طول ???? سال گذشته هیچ اثر ادبی خلق نشده که بتواند مانند فرقان‌الحق با قرآن مقابله کند(Bapt.it press).

ـ ... کتابی بهتر از قرآن که به زبان عربی فصیح و زیبا و انگلیسی قوی نوشته است (دکتر مایکل براون، استاد زبانهای سامی).

ـ پیام انجیل به روشنی در این کتاب دیده می‌شود (یکی از مجلات پروتستان).

ـ فرقان‌الحق روشی نوآورانه و منحصر به فرد برای انتقال حقایق انجیل به مسلمانان است (رئیس یکی از مدارس مسیحی در خاورمیانه).

در پایگاه اینترنتی آمازون، فرقان‌الحق این‌گونه معرفی شده است:

اگر می‌خواهید با اسلام یا مسیحیت آشنا شوید این کتاب را بخوانید، زیرا این کتاب قرآن جدیدی به نام

پیام قرآن و انجیل را با هم پیوند می‌دهد.

در یکی از پایگاههای اینترنتی مسیحی به نام (messiah Gifts) که ستاره‌ داود نیز بر بالای صفحه اصلی آن خودنمایی می‌کند(!؟) آمده است:

ـ کتاب فرقان‌الحق هدیه‌ای به مسلمین است که پیام صلح عیسی مسیح را به زبان عربی و انگلیسی صحیح بیان ‌می‌کند. این کتاب که سوره‌هایش شبیه سوره‌های قرآن است موضوعاتی مثل عشق، نور، ازدواج، صلح، روزه‌داری و نماز را به شیوه جدیدی توضیح می‌دهند.

پایگاه اینترنتی آمازون که آخرین عناوین کتاب‌ها در موضوعات مختلف را به فروش می‌رساند به تبلیغ این کتاب پرداخته است و آن را قرآنی نوشته شده به شیوه جدید و منحصر به فرد خوانده است.

در یکی از آیات آن ازدواج با بیش از یک زن برابر با زنا دانسته شده و در آیات دیگر طلاق و جهاد حرام و غیرشرعی خوانده شده‌اند. همچنین در مورد ارث مطالبی در آن آمده که مغایر با دستورات اسلامی است.

برای اشنایی با این قرآن تحریف شده می‌توانید به نشانی‌های زیر مراجعه کنید:

WWW.ISLAM_ENPOSED.ORG/FURGAN

WWW.TRUTH_IN_CRISIS.COM

WWW.MESSIAHSGIFTS.COM

نوشته شده توسط امید در یکشنبه 1385/07/16
ابلیس‌ از کدام‌ طایفه‌ است؟

کهف: 50

و [به‌ یاد آر] زمانى‌ را که‌ به‌ فرشتگان‌ گفتیم‌ به‌ آدم‌ سجده‌ کنید. پس‌ همگى‌ سجده‌ کردند، جز ابلیس‌ که‌ از جن‌ بود. پس‌ از فرمان‌ پروردگار خود بیرون‌ رفت
داستان‌ ابلیس‌ و استکبار او هفت‌ بار در قرآن‌ آمده‌ و داستانى‌ بسیار آموزنده‌ است. اهم‌ مطالبى‌ که‌ از قرآن‌ دربارهِ‌ ابلیس‌ فهمیده‌ مى‌شود عبارت‌ است‌ از: 
‌‌1) ابلیس‌ به‌ سبب‌ عبادت‌ بسیار جزو فرشتگان‌ به‌ حساب‌ مى‌آمد و ملائکه‌ هم‌ تصور مى‌کردند که‌ او از ایشان‌ است؛
‌‌2) ابلیس‌ پس‌ از این‌ که‌ از اجراى‌ فرمان‌ خدا سر باز زد حسابش‌ از ملائکه‌ جدا شد و از آن‌ مقام‌ شامخ‌ سقوط‌ کرد و عامل‌ سقوط­ خودِ او بود، نه‌ این‌ که‌ او شیطان‌ خلق‌ شده‌ باشد؛
‌‌3) مفهوم‌ شیطان‌ اعم‌ از ابلیس‌ است‌ و همهِ‌ اغواگران‌ را، چه‌ انسان‌ و چه‌ غیر انسان، شامل‌ مى‌شود؛
‌‌4) ما نیز باید مراقب‌ خویشتن‌ باشیم‌ و نپنداریم‌ که‌ اگر خداوند توفیقى‌ عطا فرمود و چند روزى‌ در راهى‌ درست‌ گام‌ برداشتیم، تا پایان‌ چنان‌ خواهیم‌ ماند؛ بلکه‌ جهان‌ عرصهِ‌ دگرگونى‌هاست‌ و انسان‌ تا زنده‌ است‌ دایماً آزمایش‌ مى‌شود و هر لحظه‌ ممکن‌ است‌ سقوط‌ کند.

نوشته شده توسط امید در چهارشنبه 1385/07/12
معجزه

. امری خارق العاده باشد.

?. تعلیم و تعلمی و محصول مهارتهای اکتسابی نباشد.

?. قابلیت تحدی داشته باشد و در مسیر مبارزه طلبی سالم و پیروز ظاهر گردد.  

اکنون با توجه به شرایط فوق باید گفت: قرآن کریم معجزه ای الهی به شما می رود که از سوی رسول خدا(ص) برای هدایت بشریت نازل شده است و در شناخت اعجاز آن همین بس که شرایط یک پدیده اعجازی می تواند در مورد آن و به شرح زیر مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

?. خارق العاده بودن قرآن

در بحث اعجاز قرآن این سوال مطرح است که آیا می توان قرآن را به عنوان پدیده ای خارق العاده قلمداد کرد؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ? چه ویژگی هایی برای خارق العاده بودن آن دلالت دارد؟ در جواب باید گفت پدیده ای خارق العاده است که با ظهور آن? عرف و عادت طبیعی مردم در هم بشکند و اعجاب و شگفتی آنان را از هر جهت برانگیزد? نظیر عصای موسی که پس از تبدیل شدن به اژدها? مردم به ویژه مخالفان موسی(ع) را متعجب کرد و قرآن از آن به عنوان یک آیه و معجزه نام می برد. به همین ترتیب قرآن کریم نیز با نزول خود ( بین جماعتی که سخن شناس و شیفته کلام بلیغ بودند ) چه از نظر لفظ و عبارت  و چه از نظر معنا و محتوا اعجاب آنان را برانگیخت و موجب پیدایش قضاوتهایی گردید که مبین اعتراف به خارق العاده بودن آن است. قرآن از نظر ظاهر با سبک ویژه ای نازل گردید که تا آن زمان برای عربها ناشناخته بود. قرآن نه به عنوان شعر نازل گردید و نه در قالب نثر ساده و معمولی می گنجید. البته مخالفان پیامبر(ص) تلاش وسیعی به خرج دادند تا پیامبر(ص) را فردی شاعر و قرآن را به عنوان یک اثر شعری جلوه دهند? اما این تلاشها ثمری در بر نداشت? چرا که قرآن با هیچ کدام از قالبهای متداول شعری مطابقت نداشت. از سوی دیگر وجود سجع در عبارات قرآن? مسأله آهنگ پذیری ایات آن? تمایز این کتاب را با هر نثر دیگر نشان می داد که این تمایز را اعراب سخن شناس درک کرده و متحیر بودند که قرآن را با کدام یک از اقسام کلام منطبق سازد. حقیقتی که اعراب در نهایت به آن رسیدند? آن بود که قرآن نیز ویژگی منحصر به فردی دارد که برای کسی قابل تقلید نیست? چنان که در بحث تحدی با قرآن به این مطلب اشاره خواهد شد.

از نظر معنا و محتوای قرآن نیز باید گفت که این کتاب حقایق جدید و ارزنده ای در باب خداپرستی? فضایل اخلاقی? اسرار آفرینش? مبدأ و معاد? سرگذشت پیشینیان? آداب و سنن اجتماعی? احکام و عبادات و... برای بشریت به ارمغان آورد که به ویژه تا آن زمان برای مخاطبان خود تازگی داشت. حقایقی که مستمعان را مجذوب می ساخت و انقلاب و تحولی در آنان پدید می آورد? به طوری که عده زیادی پس از شنیدن آیاتی از آن مسلمان شدند و در صف پیروان رسول خدا(ص) در آمدند. بنابر آیات قرآن و نیز شواهد تاریخی پس از مدتی کفار گوش کردن به قرآن را تحریم نمودند و برای جلوگیری از قرائت آن پیامبر را زیر فشار قرار دادند. آنان در مورد رسول خدا(ص) و قرآن به چنان تبلیغاتی دست زدند که نشانگر ناچاری انان در مواجهه با موج جدیدی بود که در جامعه به راه افتاده بود. رسول خدا(ص) را با عناوینی چون شاعر? مجنون? ساحر? کاهن و فرد تعلیم گرفته? متهم ساختند تا از عظمت کار او و قرآن بکاهند? اما این اقدامات ثمری به بار نیاورد. برخی از همین نسبتها? خارق العاده بودن قرآن را در نظر همین مخالفان نشان می دهد. بنابر آیات ابتدای سوره مدثر? کافران قرآن را به سحر تعبیر کردند و سحر از پدیدههای خارق العاده است که توسط بشر ارائه می گردد? البته برخی از خصوصیات سحر از معجزه متفاوت است که در اینجا مورد بحث نیست. سحر و معجزه هر دو در خارق العاده بودن مشترک می باشند. البته تعبیر سحر در مورد قرآن نخستین بار از سوی کسی به زبان آورده شد که خود از سخن شناسان عرب? معروف به «ریحانه قریش» بود. وی که «ولید بن مغیره مخزومی» نام داشت? وقتی از سوی قوم خود زیر فشار قرار گرفت که باید سخنی بر ضد قرآن بر زبان جاری سازد و یا قضاوتی درباره آن به عمل آورد? ناچار پس از تفکر و ارزیابی بسیار رو به قوم خود نمود و گفت:« بهترین رای و سخن آن است که بگوییم گفتار او سحر است. مگر ندید میان مرد و خانواده و فرزندان و دوستان جدایی می اندازد؟»? به این ترتیب او به خارق العاده بودن قرآن و نفوذ بی مانند آن که موجب ایمان برخی از مردم و جداشدن آنان از بستگان خود می شود اعتراف نمود.

نوشته شده توسط امید در سه