سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکس

ارسال  شده توسط  مرتضی حسینی در 87/12/22 7:34 صبح

















ترحیم

ارسال  شده توسط  مرتضی حسینی در 87/12/22 7:25 صبح


امروز در روزنامه کیهان یک آگهی ترحیمی دیدم که حسابی منو تحت تاثیر قرار داد توجه شما رو هم بهش جلب می کنم


آمدم آمدم به سوی تو باز


اینک که جان به جان آفرین تسلیم نموده و در جوار رحمت او غنوده ام بدینوسیله از تمامی آنان که به هر اسم و رسم و عنوان با بنده مرتبط بوده اند حلالیت طلبیده و ازمراحمشان تشکر می نمایم و از تقصیرات خود پوزش می طلبم و التماس دعای خیر دارم.


مجلس ترحیم از ساعت 10 تا 30 /11 صبح روز سه شنبه مورخ 19 آذر 87 (عیدقربان) در مسجد ارک برگزار می گردد و توجه عزیزان را به موارد زیر جلب می نماید:‏


الف) انعقاد مجلس ختم تنها برای حفظ شعائر است و انتخاب مسجد ارک برای سهولت در امر رفت و آمد. پس خود را مقید به حضور در مجلس نسازید زیرا فاتحه را هرجا بخوانند اگر شایستگی داشته باشم از مزایای آن برخوردار می گردم.


ب) از هرگونه کارهای نمایشی از قبیل تهیه گل و تابلوهای مخصوص و پارچه نویسی و امثال آن خودداری و هزینه آن را صرف تهیه کتب مفید جهت کتابخانه مساجد و مدارس فرمایید که خیر بیشتری در بردارد.


ج) از درج آگاهی تسلیت درجراید و مخابره تلگراف و فاکس و امثال آن پرهیز و مخارج آن را صرف ایتام فرمایید.


آخرین کلام اینکه


قائل آن همه گفتار امروز


سائل فاتحه و یاسین است.


بنده گنهکار - کاظم حاجی ترخانی


 


لازم به ذکراست نگارنده این سطور که تازه مرحوم شده خود از متمولان و پولداران بازار تهران بوده.



سعید شمس Saeeid shams ::: یکشنبه 17/9/1387::: ساعت 2:18 عصر


بیاییم قدر مردم با محبت خودمون رو بیشتر بدونیم


اخیرادر غرب  نهضتی راه افتاده است به نام آغوش رایگان


این کار که نوعی گدایی محبت است برای کسانی مطرح شده که ازتنهایی و بی محبتی دیگران نسبت به آن ها رنج می برند.


به این صورت که هرروز عده ای دختر و پسر پلاکاردی با این عنوان در دست می گیرند و


 در پارک های شهر راه می افتند و اینطوری از دیگران می خواهند که آن ها را در آغوش بگیرند.


اگر بخواهیم علت این امررا جویا شویم برمی گردد به فقدان محبت و عاطفه و تبدیل شدن زندگی آن ها به یک زندگی کاملا ماشینی .


همه مجبورند صبح تا شب کارکنند تا بتوانند امرار معاش کنند. و برخلاف فیلم هایی که نشان می دهد کسی به فکر دیگری نیست ، از این رو به فکر جنبش های جدید می افتند تا شایدخلأ  این کمبود محبت را در جامعه خود پرکنند،


این امرمرا به یاد ماجرایی می اندازد که چندی پیش یکی از آقایان میفرمودند:


درآمریکا با خانواده ای آشنا شدم که سه فرزند داشتند ولی هنوز باهم ازدواج نکرده اند وقتی علت را جویا شدم گفتند چون اگر رسما این کار انجام شود و نام زن وارد شناسنامه مرد شود بلافاصله دیونی که بر گردن زن بوده بر عهده همسرش می آید که باید به دولت بپردازد، بنابراین برای این که مرد حاضر نیست این دیون را پرداخت کند، هرگز رسما ازدواج نمی کنند و همینطوری با هم زندگی می کنند.


پس منشا این قبیل نهضت ها کمبود محبت در جوامع غربی است


اما خدا را شاکریم که هم دینمان دستور به محبت داده(رحماء بینهم) آن هم از راه های گوناگون و هم مردم کشور ما مردم با محبتی هستند.


پس بیایید تا هنوز در شهر و کشور ما محبت هست ، قدر آن را بدانیم


 



سعید شمس Saeeid shams ::: پنجشنبه 2/8/1387::: ساعت 1:30 عصر

 


ز دست دیده و دل هر دو فریاد


که هر چه دیده بیند دل کند یاد


بسازم خنجری نیشش زفولاد


زنم بر دیده تا دل گردد آزاد


برخی بر این باورند که برای جلوگیری از گناه چشم باید چشم را کور کرد و راه دیگری نیست سرودن شعر نیز به همین منظور بود اما مهم این است که این خصلت را از خود دور کنی نه این که ابزار گناه را نابود کنی. پس شعر غلط است باید دیده داشته باشی و گناه نکنی.
اگر در روایات نظری بیافکنیم مطالبی را به عنوان جلوگیری از این گناه بر شمرده اند که خود به عنوان هدیه ای الهی و برکاتی برای چشم محسوب می شود  به برخی اشاره می کنم:

1- دیدن شگفتیها: رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: چشمهایتان را (از نامحرم) بپوشانید تا عجایب و شگفتیهارا ببینید. غُضُّوا اَبْصارَکُم تَرَوْنَ الْعَجائِبَ
2- راحتی قلب: امام علی ـ علیه السلام ـ فرمود: آنکه از نامحرم چشم خود را فرو نهاد، قلبش را راحت کرده است. مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ اَراحَ قَلْبَهُ
3- خلق و خوی نیک:‌ همچنین آن حضرت فرمود: کسی که نگهاه هایش کنترل شود،صفاتش نیکو گردد. مَن‌ غُضَّتْ اَطرافُهُ حَسَنَتْ اَوصافُهُ
4- پاداش الهی: امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: هر کسی زنی را ببیند و بلافاصله دیده اش را به آسمان بدوزد یا چشم فرو بندد، چشم باز نگرداند مگر اینکه خداوندحوریان بهشتی را به عقد او در آورد. مَنْ نَظَرَ اِلی امْرأَةٍ فَرَفَعَ بَصَرَهُ اِلیَ السَّماءِ اَوْ غَمَضَ بَصَرَهُ لَمْ یَرْتَدَّ اِلَیْهِ بَصَرُهُ حَتّی یُزَوَّجَهُ اللهُ مِنَ الْحُورِ العینِِ
5- چشیدن شیرینی و لذت ایمان: پیامبر اسلام ـصلی الله علیه و آله ـ فرمود: نگاه (به نامحرم) تیر زهرآلودی از تیرهای شیطان است و هر کس آن را از ترس خداترک کند، خداوند چنان ایمانی به او عطا کند که شیرینی اش را در دل خویش احساس کند. اَلنَّظَرُ سَهْمٌ مَسموُمٌ مِنْ سِهامِ اِبْلیسَ‌ فَمَنْ تَرَکَها خَوْفاً مِنَ اللهِ اَعطاهُ اللهُ ایماناً یَجِد حَلاوَتَهُ فی قَلْبِهِِ
6- نشانه شجاعت و دلیری : پیامبر فرمود: شجاع ترین مردم کسی است که بر خواهش نفسانی اش چیره شود.اَشْجَعُ النّاسِ مَنْ غَلَبُ هَواهُ


این آدرس رو هم ببینید



سعید شمس Saeeid shams ::: یکشنبه 30/4/1387::: ساعت 9:17 صبح


وَجَعَلَ اللَّیْلَ سَکَنًا


قدیما که برق نبود مردم همینکه هوا تاریک می شد به خانه می رفتند و شام می خوردند و پس از قصه گویی های مادر بزرگ ها به خواب می رفتند البته توی زمستان که شب ها طولانی بود این اتفاق می افتاد، اما در تابستان ها معمولا عصر شام رو می خوردند و با تاریکی هوا به خواب می رفتند ولی از آن طرف صبح با شروع به خواندن کردن خروس ها بیدار می شدند. چقدر هم سرحال بودند.



 هنوز توی بعضی از شهرهای کوچک این روال وجود دارد و همینطور در روستاها ، یکی از دوستان می فرمودند من وقتی می روم روستا به مادرم سر بزنم موقع اذان صبح که می شه بیدارم می کنن  بعدش هم دیگه نمی زارن بخوابم اگر هم خوابیدم خیلی بد می دونن.
علت این امر این است که خداوند شب را مایه آرامش قرار داده است تا ما در آن اسکان بگیریم و استراحت کنیم.




اما متاسفانه امروز این امر رایج شده خصوصا در میان جوانان عزیز که شب ها را تا صبح بیدار می مانند و روز را می خوابند.
مطمئن باشید خواب روز یک لحظه هم جای خواب شب را نمی گیرد و آرامشی که شب به آدمی می دهد تنها در شب حاصل می شود.


بسیاری از بیماری های روحی و روانی که امروزه بوجود آمده شاید منشأ آن همین بهم زدن خواب شب باشد.
منشا این امر را شما در رفتار غربی ها خصوصا آمریکایی ها می بینید که شما شب ها گاهی تا ساعت پنج صبح حتی مغازه ها را باز می بینید و شما اگر آن وقت شب بیرون بروید همه چیز می توانید تهیه کنید. آن ها شب را بیشتر برای تفریح و حضور در دیسکوها و مراکز تفریحی به سر می برند.


راستی می تونم نظر شما رو هم بدونم.


در ضمن این وبلاگ را هم ببینید



سعید شمس Saeeid shams ::: دوشنبه 10/4/1387::: ساعت 12:1 عصر


موهای بلندی داشت اونارو پشت سرش بسته بود یک گیتار بلندی هم دستش بود دوستی اونو بامن آشنا کرد


می گفت سئوالاتی از اسلام و قرآن داره جواب می خواد


می گفت بابام کشیشه  من با کشیشا این سئوالات رو اول حسابی مطرح کردم جوابمو دادند الان هم می خوام جواب قرآن رو بفهمم


بهم گفت یه بار ترجمه آیاتی از سوره مریم رو واسه بابام خوندم بهم گفت : پسر توهم تومسائل دینی کم کم داری وارد میشی


تصور می کرد من از کتاب مقدس براش خواندم


راستی این کتاب مقدس اگه دست نخورده بود چقدر شبیه قران بود


مشکل اینه که قرآن بعد از اون اومده قرآن آخرین نسخه کتاب مقدس الهی است و کامل ترین نسخه



سعید شمس Saeeid shams ::: چهارشنبه 12/10/1386::: ساعت 2:1 عصر

نگین قرآن

ارسال  شده توسط  مرتضی حسینی در 87/12/22 7:23 صبح

به نظر شما نام علی در قرآن نیامده ؟!‏


اگر نیامده علت چیست؟


نیامدن نام مبارک حضرت على (علیه السلام) در قرآن کریم ، علل متعددى دارد :


1 . قرآن ، آخرین کتاب آسمانى است و باید براى همیشه از تحریف ، مصون بماند .


اگر نام حضرت على (علیه السلام) در قرآن ذکر مى شد ، کسانى که جاه طلب و ریاست خواه بودند و کسانى که بستگان شان در جنگ ها به دست حضرت على (علیه السلام) کشته شده بودند و کینه آن حضرت را در دل داشتند ، و در رأس امور هم بودند، در صدد تحریف قرآن برمى آمدند و آیاتى را که نام آن حضرت در آن ذکر شده ، از قرآن محو مى کردند ; همان گونه که بیست و پنج سال ، امیرالمؤمنین را خانه نشین کردند و در زمان 5 سال حکومتش سه جنگ داخلى را بر ایشان تحمیل کردند . پس بیان نشدن نام حضرت على (علیه السلام)در قرآن ، یکى از راهکارهاى حفظ قرآن از تحریف است .


2 . قرآن به بیان کلیات مى پردازد ; بنابراین به ندرت اسامى اشخاص زمان حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) در قرآن به چشم مى خورد ; مثلا در آیه اول سوره «تبت » به نام «ابولهب » اشاره شده و او را مورد نفرین قرار داده است .


خداوند تفصیل کلیات قرآن را به حضرت رسول وانهاده است : «وَ أَنزَلْنَآ إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِم » (نحل ،44) قرآن ، کلیات مربوط به موضوع امامت را بیان کرده و جزئیات آن را رسول تبیین نموده است .


ابوبصیر مى گوید : «از امام صادق(علیه السلام) پرسیدم : مردم مى گویند : چرا از حضرت على (علیه السلام)و اهل بیت او نامى در قرآن کریم نیامده است ؟ امام(علیه السلام) فرمودند : به کسانى که چنین اعتراضى مى کنند ، بگویید : همان گونه که نماز در قرآن آمده ، ولى سه یا چهار رکعت بودن آن مشخص نشده و پیامبر آن را براى مردم تفسیر کرد ، همچنین زکات در قرآن نازل شده ، ولى مقدار آن مشخص نشده و رسول خدا آن را براى مردم تفسیر کرد... . همین طور در قرآن نازل شده است که «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِى الاَْمْر ;(نساء ،59) از خدا و رسولش و اولى الامر اطاعت کنید .» این آیه درباره امام على و حضرت حسن و حسین(علیهم السلام)نازل شده و پیامبر فرمود : هر که من مولاى اویم پس على مولاى اوست . یعنى همان گونه که تفسیر جزئیات نماز ، زکات و حج و.. . به پیامبر واگذار شده ، معرفى اولى الامر و ذکر اسماى آنان به پیامبر واگذار شده است.


3 . گاهی اگر ویژگی های فردی ذکرشود حس کنکاوی مردم را بیشتر تحریک می کند تا بررسى کنند و به فردى که این ویژگى ها را دارد پى ببرند و این شیوه بیشتر در ذهن ها جاى مى گیرد ضمن این که بهترین معرفی افراد همین است ; مانند آیه ولایت که مى فرماید : «ولىّ شما خدا ، رسولش و کسى است که ایمان آورد ، نماز را برپا مى دارد و در حال رکوع زکات مى دهد .»


اما به نظرمن سراسر قرآن نام و ذکر علی علیه السلام هست ایشان نگین قرآن و خورشید قرآن هستند آیا وقتی خورشید عیان است نیاز به بردن نامش هم هست؟



سعید شمس Saeeid shams ::: سه‏شنبه 26/9/1387::: ساعت 12:18 عصر

جهان چشم انتظار توست

ارسال  شده توسط  مرتضی حسینی در 87/12/22 7:17 صبح



http://usera.imagecave.com/zohd/01imamzaman.JPG

دلم به روح بلندت سلام خواهد کرد

به گل بخاطر تو احترام خواهد کرد

به شوق گوشه چشمی پس از سلام نماز

بیاد گمشده خود سلام خواهد کرد

برای آنکه تماشا کند ظهور تو را

نظر به جانب بیت الحرام خواهد کرد

قسم به قامت لبریز از قیامت تو

دلم به شوق قیامت قیام خواهد کرد


داستان آفرینش

ارسال  شده توسط  مرتضی حسینی در 87/12/22 7:15 صبح


و شما را بیافریدیم  ، و صورت  بخشیدیم  ، آنگاه  به  فرشتگان  گفتیم  : آدم   را سجده  کنید  همه  ، جز ابلیس  ، سجده  کردند و ابلیس  در شمار سجده  کنندگان  نبود

خدا گفت  : وقتی  تو را به  سجده  فرمان  دادم  ، چه  چیز تو را از آن   بازداشت ؟ گفت  : من  از او بهترم  ، مرا از آتش  آفریده  ای  و او را از  گل

گفت  : از این  مقام  فرو شو  تو را چه  رسد که  در آن  گردنکشی  کنی ؟  بیرون رو که  تو از خوار شدگانی

گفت  : مرا تا روز قیامت  که  زنده  می  شوند مهلت  ده

گفت  : تو از مهلت  یافتگانی

گفت  : حال  که  مرا نومید ساخته  ای  ، من  هم  ایشان  را از راه  راست  تو  منحرف  می  کنم

آنگاه  از پیش  و از پس  و از چپ  و از راست  بر آنها می  تازم   و  بیشترینشان ، را ناسپاس  خواهی  یافت

گفت  : از اینجا بیرون  شو منفور مطرود ،  از کسانی  که  پیروی  تو گزینند و  از همه  شما جهنم  را خواهم  انباشت

ای  آدم  ، تو و همسرت  در بهشت  مکان  گیرید  از هر جا که  خواهید  بخوریدولی  به  این  درخت  نزدیک  مشوید که  در شمار بر خویش  ستم  کنندگان   خواهید شد

 پس  شیطان  آن  دو را وسوسه  کرد ، تا شرمگاهشان  را که  از آنها پوشیده ، بوددر نظرشان  آشکار کند  و گفت  : پروردگارتان  شما را از این  درخت  منع   کرد تا مباد از فرشتگان  یا جاویدانان  شوید

و برایشان  سوگند خورد که  خیرخواه  شمایم

و آن  دو را بفریفت  و به  پستی  افکند  چون  از آن  درخت  خوردند شرمگاههایشان  آشکار شد و به  پوشیدن  خویش  از برگهای  بهشت  پرداختند پروردگارشان ندا داد : آیا شما را از آن  درخت  منع  نکرده  بودم  و نگفته   بودم  که  شیطان به  آشکارا دشمن  شماست ؟

گفتند : ای  پروردگار ما ، به  خود ستم  کردیم  و اگر ما را نیامرزی  و بر، مارحمت  نیاوری  از زیان  دیدگان  خواهیم  بود

گفت  : فرو شوید ، برخی  دشمن  برخی  دیگر ، و تا روز قیامت  زمین  قرارگاه و  جای  تمتع  شما خواهد بود

گفت  : در آنجا زندگی  خواهید کرد و در آنجا خواهید مرد و از آن   بیرونتان آورند

ای  فرزندان  آدم  ، برای  شما جامه  ای  فرستادیم  تا شرمگاهتان  را بپوشد و، نیز جامه  زینت   و جامه  پرهیزگاری  از هر جامه  ای  بهتر است   و این  یکی   ازآیات  خداست  ، باشد که  پند گیرند

ای  فرزندان  آدم  ، شیطان  شما را نفریبد ، همچنان  که  پدر و مادرتان  را  ازبهشت  بیرون  راند ، لباس  از تنشان  کند تا شرمگاهشان  را به  ایشان   بنمایاند  او و قبیله  اش  از جایی  که  آنها را نمی  بینید شما را می   بینند  ما شیطانها را دوستان  کسانی  قرار دادیم  که  ایمان  نمی  آورند

ترجمه آیات ?? تا ?? سوره اعراف


<      1   2   3   4   5   >>   >